sâmbătă, 4 septembrie 2010

A trecut vara

Nu vreau sa accept ideea! Însa diminetile sunt tot mai reci si de cele mai multe ori învaluite în ceata. Miroase a... toamna. Nu mai e vreme de baut cafeluta pe balansoar, de umblat cu picioarele goale prin iarba...
Privesc melancolica în gradina. Hortenziile-mi zâmbesc mândre, ca doar începe sezonul lor. Frunzele copacilor asteapta parca nerabdatoare noul machiaj si se întreaba chicotind "Oare o sa ne stea bine cu ceva ruginiu si oranj?". Câtiva zucchini întârziati, îsi lungesc gâturile, încercând cu disperare sa scape de melci. Zmeura atârna grea pe ramurele, ca globurile în pomul de Craciun. Trompetele Îngerilor troneaza pe terasa, în toata splendoarea lor si împrastie cu gratie suave miresme. Trandafirii înrourati, spera ca poate astazi vor ajunge în glastra, pe noptiera mea. Le spun "Heeei! asteptati la rând, nu toti de-odata!". Doar Floarea Soarelui sta trista într-un colt, pentru ca-si vede iubitul din ce în ce mai rar...
Oare a fost vara anul acesta?!

PS: acest minunat Fluturas mi-a fost dariut de catre Donca, sa-mi fie trecerea mai usoara în noul anotimp :) Multumesc mult!

13 comentarii:

  1. Nu-mi place toamna ,e nostalgica,dar din ramasitele verii am adunat un buchet de vise din miezul florilor si a sufletului meu pe care tu sa-l stropesti cu zambetul tau si o soapta de
    implinire.

    RăspundețiȘtergere
  2. Steliana draga,
    sunt magulita ca ai nevoie de zâmbetul meu si-ti multumesc pentru încrederea ca o soapta de-a mea ar aduce o împlinire. Am sa ma staduiesc sa o fac cât pot de bine...
    (înteleg de fapt ceea ce doar mamele ca noi înteleg)

    RăspundețiȘtergere
  3. sunt foarte frumoase tromptele ingerilor.
    noi am gasit toamna instalata in oras cand am revenit din concediu (26 august) cu dimineti de 2 grade si maxime de 17. legumele din sera au dat si ele semne de oboseala.Cum ai spus si tu, zuchinii au ultima razvacnire.
    noi am avut o vara frumoasa.

    RăspundețiȘtergere
  4. Meellla draga,
    bine ai venit din concediu! Si eu am avut, chiar doua mini-concedii de vara, deosebit de frumoase :) dar atât! Anul acesta vara în Germania a fost iesit din comun de rece si ploioasa. Speram la o toamna aurie si blânda.

    RăspundețiȘtergere
  5. draga Vania,
    eu... tare, tare o regret!
    Tu însa poti sa spui asa ceva, dupa temperaturile tropicale cu care te-a rasfatat vara anul acesta; am vazut ca si pe Natasa a trebuit s-o tineti cu labele în apa rece :))) va înteleg!

    RăspundețiȘtergere
  6. Esti o mama care mi-a daruit cu multa bunavointa
    o vorba buna de mangaiere mult asteptata de
    sufletul pustiit al mamei indurerate.

    RăspundețiȘtergere
  7. Steliana,
    sa nu uiti niciodata: Pusy traieste si în gândurile mele!

    RăspundețiȘtergere
  8. Mai demult imi placea Toamna..apoi intru-n an am gasit un fluture mort... ucis de Toamna, apoi am gasit copaci fara frunze si randunici ce se pregateau sa plece in pribegie..si nu am mai iubit Toamna, e prea rea si cruda, prea nedreapta :(

    RăspundețiȘtergere
  9. mi-a mers la suflet aceasta piesa a lui Vangelis

    ... mi-e dor de vara, dor de plimbari, dor de fiecare clipa petrecuta impreuna, de tot ce am strans in suflet, dor de Soare ...

    RăspundețiȘtergere
  10. Draga Ipu (de ce Blogul lui Ninu?),
    chiar si fascinantul fluture se trage dintr-o omida scârboasa, care devoreaza frunzele proaspat înfrunzite ale copacilor, în primavara...Cât despre rândunele...cine poate sti unde e casa lor?! poate vin la noi doar în concediu? :) Copacii fara frunze? da, sunt ciudati... aduc cumva cu strabunicii fara dinti, atâta doar ca strabunicii se duc de tot... Copacii întineresc iar în primavara.
    Eu iubesc toate anotimpurile si ma bucur am avut sansa sa ma nasc într-o zona în care le-am cunoscut pe toate patru.
    Cel mai mult iubesc vara, cu soarele puternic, cu parfumul florilor, cu noptile calde...Dar abia astept explozia de culorile si belsugul toamnei (m-am nascut în miez de toamna, poate de aici mi se trage :)), primii fulgi de nea si sarbatorile de iarna, apoi ma bucur de primul ghiocel si de verdele crud al primaverii...
    Dar ma gândesc ca si tu te bucuri de toate acestea, comentariul tau a fost doar un capriciu de moment...Pentru ca altfel ar fi trist... si eu te stiu un tip vesel, sensibil, spiritual, care face de cele mai multe ori haz-de-necaz. Te pup Ninule

    RăspundețiȘtergere
  11. Draga Fly,
    va mai veni o vara...Dar mai întâi o toamna; apoi va astept la Colindat! si la Stropit...Doamne ce ma bucur înca de pe acum!

    RăspundețiȘtergere
  12. Sa dea Dumnezeu sa-ti fie bucuria deplina!!!

    pana atunci insa, sper sa reusesc sa iti trimit caldura si culorile toamnei din Apuseni, asa cum am facut in primavara cu florile, cu tot dragul

    RăspundețiȘtergere