marți, 5 aprilie 2011

Fila de calendar: 5 aprilie

  • În anul 1900 s-a nascut Spencer Tracy, unul dintre cei mai buni actori ai tuturor timpurilor. Cariera de peste 40 ani pe scena teatrului, dar mai ales în film (peste 70 de titluri), i-a adus numeroase premii si distinctii (printre care doua Oscar si un Glob de aur). Ultimii 25 de ani de viata, Spencer (d. 10 iunie 1967) si Katharine Hepburn devin cuplul cel mai îndragit si popular al cinematografiei americane. Cine nu cunoaste "Batrânul si marea"(The Old Man and the Sea) sau "Ghiceste cine vine la cina"(Guess Who's Coming to Dinner)?!
  • În anul 1908 se naste Herbert von Karajan (d. 16 iulie 1989), unul dintre cei mai renumiti dirijori ai secolului XX. A condus cele mai renumite orchestre simfonice ale lumii (Salzburg, Viena, Berlin, Londra), a realizat aranjamentul muzical al Imnului Uniunii Europene (Simfonia a-9-a, Beethowen), a colaborat cu cei mai mari solisti ai lumii: Luciano Pavarotti, Anne-Sophie Mutter, Evgheni Kissin, Lazar Berman, Elisabeth Schwarzkopf, Vladimir Horowitz, Sviatoslav Richter, Nigel Kennedy. Într-un impresionant interviu, Karajan spune ca la 4 ani jumate, a dat primul concert oficial, pianul fiind instrumentul sau cel mai îndragit. A studiat la Conservatorul din Salzburg si înainte de absolvire, a simtit ca totusi pianul nu este suficient pentru a arata ce pot da mâinile sale. Asa ca se reorienteaza si devine dirijor. A dirijat peste 700 de piese, a peste 130 compozitori, s-au vândut peste 300 milioane discuri purtând numele sau, ceea ce reprezinta circa o treime din cifra de afaceri a Casei de Discuri Deutsche Grammophon- care detine licenta asupra publicatiilor Karajan.
  • În anul 1908 se naste Bette Davis, una din fascinatiile Hollywood-ului, actrita care ocupa locul doi (dupa Katherine Hepburn) în clasamentul celor mai bune actrite ale tuturor timpurlor - realizat de Institutul American de Film . Bette obtine cu cele peste 100 de filme jucate, 10 nominalizari Oscar din care câstiga doar doua. Este prima femeie care primeste Lifetime Achievement AwardAmerican Film Institute si prima femeie presedinte a Academy of Motion Picture Arts and Sciences.
  • În anul 1916 se naste Gregory Peck (d.12 iunie 2003), unul dintre cele mai mari staruri ale Hollywood-ului (locul 12 pe lista celor mai buni actori ai tuturor timpurilor- Institutul American de Film) ("cel mai mare actor al timpurilor noastre" dupa parerea lui Audrey Hepburn). Actor si producator de film, Peck a fost preşedinte fondator al Institutului de Film American (American Film Institute), şi preşedinte al Academiei de Ştiinţă şi Artă a Filmului (Academy of Motion Picture Arts and Sciences). A fost de 5 ori nominalizat la Oscar, câstiga însa doar o data (1962). Primeste de 3 ori Globul de aur si în anul 1969 i se acorda Presidential Medal of Freedom, cea mai înalta distinctie pentru onor civil.

  • Si lista personalitatilor nascute pe 5 aprilie continua: Fănuş Neagu (1932), Romulus Vulpescu (1933) Colin Powell (1938), George Arion (1946), Marius Lăcătuş (1964). La multi ani tuturor!
  • Special trebuie sa mentionez unul dintre idolii adolescentei mele: Agneta Åse Fältskog (1950), the girl with the golden hair a formatiei ABBA ( locul 4 pe lista celor mai vândute discuri, dupa The Beatles, Elvis Presley si Michael Jackson) Chiar si dupa ce destinele celor patru membri au luat cai diferite, Agneta ca solo-solista mi-a placut extraordinar de mult. În colectia mea ABBA nu cred ca lipsesc multe melodii din bogata discografie a grupului si trebuie sa recunosc ca cel putin jumatate din textele lor, le cunosc pe de rost. Am fost fascinata- ca de altfel întreaga Europa- când au aparut pe scena EUROVISION, cu costumele traznite, interpretând Waterloo. Eram în clasa a-X-a când Abba-The movie a rulat la cinematografele românesti si pâna în ziua de azi am ramas un fan ABBA. Primul meu jurnal s-a intitulat "Chiquitita", proba de gimnastica ritmica -dupa care am ajuns la spital cu ruptura de muschi- a avut fundal muzical "Our last summer", verisoara mea Ioana îmi asociaza înca astazi persoana cu "I have a dream", prietena mea Alina spune ca daca se gândeste la mine ma vede dansând pe "Dancing queen"...Si iata ca înca si dupa 30 de ani m-am bucurat sa vad filmul-musical Mamma mia - dovada ca fenomenul Abba este înca prezent si capteaza generatii de-a rândul. Repertoriul grupului se reediteaza continuu, vedete ca: Erasure, Roxette, U2 sau Madonna reluând titlurile de succes Abba. Nu as putea spune care din melodii îmi place cel mai mult! Totul la Abba si Agnetha este pe placul meu!La multi ani Agnetha!

30 de comentarii:

  1. Pfff... Ce zi incarcata! Nici nu aveam idee.

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce de actori mari s-au născut la data aceasta, nu știam! Mulțumesc că mi-ai amintit de ei, Spencer și Bette sunt chiar geniali!
    Carmen,
    Gina, tema de sâmbătă-dumnică e aleasă de Gabi my heart to your heart: Parfumul prințeselor dragi ție (mie). Alege una, doua sau mai multe! Parfum, flori, arome de păduri, marea, câmpul, fructele, condimentele, etc.Ce zici? Să ne imaginam un parfum potrivit pentru prințesele din basmele care ne-au încântat copilăria… Belle (frumoasa și bestia), Aurora (frumoasa adormită), Piele de măgar, Albă ca Zăpada, Cenușăreasa, Anastasia, Prințesele de Monaco, Lady Diana, Prințesea Victoria a Suediei, etc. Sau despre oricine se simte prințesă pentru o zi, pentru un an sau o viață! O adevărată prințesă devine prințesă, nu se naște așa. Alege, pentru prințesa din tine sau de lângă tine, un parfum , o floare, o aromă care să o caracterizeze!

    RăspundețiȘtergere
  3. O portie de cultura de dimineata. Multumesc
    Asta va fi o zi speciala si pt mine :)

    ps: si mie imi placea Abba in compilarie .... si imi place si acum!!

    RăspundețiȘtergere
  4. mulţumim pentru AMINTIRI
    pe Bette D. o ador de cînd o ştiu iar pe Fănuş Neagu, alchimistul metaforelor, şi Romulus Vulpescu, traducătorul lui Villon şi poet drag, îi iubesc de nu se poate
    şi tot aşa H.v.K. baghetă fermecată...
    frumoasă ZI, minunată însemnare

    RăspundețiȘtergere
  5. Ce de celebritati nascute intr-o zi de 5 aprilie! Multumim ca ne-ai reamintit de ei!

    RăspundețiȘtergere
  6. Ce zi, Carmen!
    Și aștrii se întâlnesc, probabil, stau la vorbe bune , aleg și presară stele pe drumuri doar de ei știute!
    Spencer Tracy este personalitatea care mi-a plăcut enorm!
    Cine o poate uita pe Bette Davis?
    O zi frumoasă îți doresc!

    RăspundețiȘtergere
  7. Sailor,
    I'm glad that you liked it :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Irina,
    astazi este o zi speciala! :)

    RăspundețiȘtergere
  9. Mirela,
    si eu îi admir, pe acestia toti! :) si pe Agnetha o iubesc!
    OOOohh! Tema este atât de... generala si abstracta! hmmm, oare o sa-mi vina inspiratia?!
    Te pup, multumesc pentru info!

    RăspundețiȘtergere
  10. Alicee,
    sa înteleg ca este chiar ziua ta! sau... Hm! am sa caut ceva indicii...poate ca...

    RăspundețiȘtergere
  11. Cella,
    ce frumos te exprimi tu totdeauna! :) ma bucur ca ti-am rascolit amintiri frumoase!

    RăspundețiȘtergere
  12. Alina,
    ma bucur ca si tie îti plac! pupici

    RăspundețiȘtergere
  13. Gina,
    nu-i vom uita pe nici unii! Valorile nu mor niciodata!
    O zi frumoasa si tie!

    RăspundețiȘtergere
  14. Ce actori! De neajuns...
    ABBA, imi place si mie, am avut o perioada de suprasaturatie, dar apoi am revenit in sentimente. Ascult cu placere.

    RăspundețiȘtergere
  15. Sophie,
    se pare ca cei nascuti pe 5 aprilie, sunt rasfatatii muzelor :)
    [eu am iubit si iubesc ABBA fara pauza ;) ]

    RăspundețiȘtergere
  16. Eu si acum ascult ABBA cu mare placere.Ce ma bucura e ca si baietilor mei le place,chiar daca nu e chiar genul lor de muzica :),totusi asculta cu placere muzica ce le-o recomand.

    RăspundețiȘtergere
  17. Woooww, ce de vedete s-au nascut pe 5 aprilie. Frumos. Multumim pentru informatiile astea.
    Cat despre cum se trece link-ul in comentariu:
    <~a href="LINK">aici
    Trebuie sa stergi doar cele doua caractere ~ si in loc de LINK sa treci link-ul dorit.
    Scuze de intarziere, insa am probleme de sanatate cu Iulia si reusesc sa intru destul de rar pe blog.
    Pupici.

    RăspundețiȘtergere
  18. Oops, se pare ca s-a stricat modul de scriere la LINK-ul de mai sus. Mai incerc o data, bagand mai multe semne ~
    <~a href="LINK">aici<~/a~>
    Am uitat sa mentionez ca va aparea scris aici. Tu poti sa scri ce vrei in locul cuvantului aici.

    RăspundețiȘtergere
  19. Ce lista respectabilă.Mulțumesc pentru reamintirea celor născuți în 5 Aprilie.

    RăspundețiȘtergere
  20. Angi13,
    adevarata valoare nu poate avea moda! muzica pe care a oferit-o Abba, este exceptionala :)
    Baietii tai au bun gust! ;)

    RăspundețiȘtergere
  21. AngiGhita,
    sper din suflet ca Iuliei sa-i mearga bine, cât mai repede! Va pup.

    RăspundețiȘtergere
  22. AngiGhita,
    acum încerc sa pun Abba-Waterloo, deci...
    <~a href="LINK">http://www.youtube.com/watch?v=KTQwZ7mULGU<~/a~>

    RăspundețiȘtergere
  23. Se-cret,
    se pare ca esti pe aici...nu ati mai plecat în concediu?
    Va doresc o zi minunata!

    RăspundețiȘtergere
  24. Carmen, sa mai incercam o data:
    ABBA
    Asa trebuie sa apara.
    Iar tu trebuie sa scri:
    <~a href="http://www.youtube.com/watch?v=KTQwZ7mULGU">ABBA<~/a>
    Din ce am scris eu mai sus, tu trebuie sa stergi caracterul ~
    Vezi ca este pus in doua locuri, dupa semnul <
    Daca nu introduc semnul ~ in locurile astea doua nu vei putea sa vezi cum trebuie sa scri. Bafta!

    RăspundețiȘtergere
  25. Angi,
    ahaaaa! deci sa repetam:
    AGNETHA FÄLTSKOG
    Multumesc mult! te pup!

    RăspundețiȘtergere
  26. Perfect. Chiar acum ascultam melodia. Te pup.

    RăspundețiȘtergere
  27. Angi,
    :) esti cea mai buna profesoara!

    RăspundețiȘtergere