joi, 28 aprilie 2011

Flori pentru balcon

Multa vreme a trebuit sa asteptam anul acesta pâna când am reusit sa gasim sa cumparam flori pentru balcon. Dar asteptarea s-a meritat! Eu spun ca am reusit o combinatie frumoasa de culori :) Am gasit galbenele, petunii si muscate triple ("batute") în culori de rosu, roz, pestrit alb-roz, lila, violet-închis. Pâna la toamna, vor îmbraca balustrada, atârnând mai bine de jumatate de metru!
Am umplut jardinierele cu pamânt compost, productie proprie. Procesul de macerare a resturilor vegetale, de legume si fructe este foarte lent, dar pamântul obtinut este foarte bogat în saruri si vitamine si deci un substrat fertil pentru florile de balcon. Am presarat si un rând subtire de "aschii de copite si coarne" / Hornspäne, bogat îngrăşământ organic de azot. Am sa va arat peste o luna rezultatul :)

30 de comentarii:

  1. si la noi a inflorit liliacul...cel alb mai mult...ufff...as vrea sa fie jumatate de an primavara :)

    RăspundețiȘtergere
  2. tare nealcos! sa va bucurati sanatosi de flori

    RăspundețiȘtergere
  3. wow nu m-am gandit pana acum sa-mi fac pamant; daca nu se incalzeste o sa pierdem toti bobocii :(

    RăspundețiȘtergere
  4. Imi place liliacul si parfumul ...
    In fotografie esti in armonie cu floarea si... parfumul !
    O zi buna !

    RăspundețiȘtergere
  5. adica tu ai tufa aia de liliac, asa, mare, in balcon? Avem si noi flori si chiar ... rosii si verdeanta;) in balcon, dar liliacul e mare ... Oder?

    RăspundețiȘtergere
  6. Foarte frumoase jardinierele. Felicitari!
    Eu nu reusesc sa-i fac pe-ai mei sa fie asa de ordonati cu florile :( In primavara asta am reusit sa-i fac sa amenajeze un colt de gradina cu flori langa umbrar, mai pe gustul meu; sper sa vedem curand rezultatul, daca nu le tropaie Cody prea mult.

    RăspundețiȘtergere
  7. Cat de frumoase sunt, zic si eu ca a meritat asteptarea :) Sa va bucurati cat mai mult de ele si sa va coloreze aceasta vara care sper sa fie una minunata.
    P.S.: Era sa nici nu te observ in liliacul acela superb!

    RăspundețiȘtergere
  8. Ce floarea e aceea din liliac ?! :D

    RăspundețiȘtergere
  9. Cat de frumos... Sincere felicitari. :)

    RăspundețiȘtergere
  10. Wow That is a beautiful picture of you.

    Yes Nilambur is a little town I am originally from.



    I hope you had a wonderful time in Turki

    RăspundețiȘtergere
  11. si mie acum imi infloreste liliacul in gadina. La noi a venit primavara cu multa greutate dar bine ca in cele din urma s-a incalzit. Eu am semanat galbenele in cutii si apoi le-am transplantat. Muscate am cumparat de la expozitie. Mai am inca o gramada de rasaduri pe care le voi pune curand. Ma uitam la muscatele tale in culori superbe. Sunt foarte frumose.

    RăspundețiȘtergere
  12. Pandhora,
    si eu iubesc florile de primavara - special... Dar si vara e frumoasa! :) Cel mai mult si mai mut iubesc florile de câmp - în toiul verii, miosul de fân proaspat cosit, dar iubesc si mirosul marii, combinatia aceea nebuna desoare, nisip, alge, scoici... :))
    (tocmai ma plimb între Marea Mediterana si Marea Egee) Pupici

    RăspundețiȘtergere
  13. Fly,
    sper ca zilele astea, sa le îngrijeasca bine Adela... ca daca nu, am muncit de geaba :(

    RăspundețiȘtergere
  14. Sophie,
    este asa de simplu... doar pui resturi de legume si fructe, resturi de plante de prin curte (nu punem iarba tunsa, ca mucegaieste si nu unem nici resturi lemnoase) Procesul dreaza mai bine de un an, dar dupa ce odata ai scos prima serie de pamânt (cutia - din PVC, are capac în partea superioara si o clapa în partea de fata jos) pactic, ai pamânt una-într-una :))

    RăspundețiȘtergere
  15. Nima,
    a fost o vreme când eram "nebuna" dupa miros de flori d liliac si de lacramoare. Acum îmi plac toate florile, special macii e câmp.
    Multumesc, liliacul din curtea mea e dublu si e parfumaaaaaat, o nebunie!

    RăspundețiȘtergere
  16. Coolnewz,
    :)) balconul meu este 8metri x 5metri, e mare, dar liliacul este în curte, în spatele baloansarului. Liliacul nu e arbust pentru ghiveci. Pe balcon am oleandru... si nici asta nu ste prea mic! dar traieste în ghiveci doar pt ca iarna nu suporta gerul. Du hast Recht! :)

    RăspundețiȘtergere
  17. Alina,
    noi punem flori în fiecare an, asa ne-am obisnuit, nici nu stiu cum ar arata balustradele fara :)
    Cody nu va întelege fineturi de gradinari, decât când va mai îmbatrâni :))

    RăspundețiȘtergere
  18. Vera,
    anul acesta a fost cel mai târziu, dar punem flori în fiecare an, si noua ne plac, mult-mult de tot :)

    RăspundețiȘtergere
  19. Irina,
    ne coloreaza vara, dar si toamna :) Rezista pâna la sfârsitul lui octombrie, când sunt lungi de cel putin un metru.

    RăspundețiȘtergere
  20. Zina,
    multumesc, esti draguta :)) pupici

    RăspundețiȘtergere
  21. Lillee,
    multumesc, le fac jumi-juma cu sotul meu :)

    RăspundețiȘtergere
  22. Sailor,
    thank you :)
    Yes, the weather is lovely, the people are great and there are many wonderful places to visit! next week I'll write about it :)

    RăspundețiȘtergere
  23. Gabriela,
    noi cumparam rasadurile de flori de la magazine speciale de gradinarit. Anul acesta le-am luat târziu, dar marisoare si sanatoase (grase) dar au costat aprox 2,5-3 € / fir (în total cam 180€! doar jardinierele!) Sunt însa foarte frumoase!
    Culorile de anul acesta sunt într-adevar fantastice. Sper sa se îmbine frumos... o sa vad asta mai la vara, când atâna, ca acum nu-mi pot da bine seama.
    Despre primavara... anul acesta noi am avu noroc cu una minunata! Dar anul trecut am avut ca voi acum, zapada pâna de Pasti; îmi amntesc ca faceam haz de neaz si spuneam ca o sa vina Iepurasul cu saniuta!

    RăspundețiȘtergere
  24. super interesant; trebuie sa incerc pentru la anu' :)

    RăspundețiȘtergere
  25. Sophie,
    compostul poti sa-l începi de acum, cu cât mai repede cu atât mai bine. Noi avem cutia îtr-un colt de gradina, nici la umbra, nici la soare.
    Te pup

    RăspundețiȘtergere
  26. Dupa floarea de castan cred ca liliacul imi place cel mai mult. E atata delicatete si finete in el incat ma lasa fara cuvinte...stau doar sa ii simt parfumul si atat.

    RăspundețiȘtergere
  27. Lunapatrata,
    :)toate florile sunt frumoase, dar ai dreptate, liliacul este delicat si fin, iar parfumul extrem de suav...

    RăspundețiȘtergere
  28. Perfectă alegere,superbe florile!
    Prima dată mi-a fost dat să văd liliac cu ochi albaștrii!

    RăspundețiȘtergere
  29. Se-cret,
    :)) am apreciat întotdeauna barbatii sponani si spirituali :)

    RăspundețiȘtergere