marți, 14 august 2012

Bun regasit!


Dupa un minunat sejur în țara castelelor, a ciocolatei și a berii, mă bucur sa vă salut din nou de acasă, din fața computerului personal.
Va mulțumesc pentru vizite și mesaje, promit sa citesc articolele pe care le-ați scris cât am lipsit și vă invit sa mă însotiti prin postările urmatoare, în plimbarile pe care le-am efectuat alături de prietenele mele din clasa întâi, în Belgia - capitala Uniunii Europene.
Am vizitat Bruxelles, Gent, Bruges, ne-am scăldat în Marea Nordului la Oostende, ne-am oprit pentru ultimele cumpăraturi la Namur si peste tot am admirat mostre de arta mosană, neerlandeză veche, renaștere flamandă, pictura barocă și bijuterii arhitectonice în stil romanesc, gotic, renascentist sau baroc, combinând istoria artei cu traditiile culinare și mestesugăresti - cu un singut scop, acela de a râde și de a ne simți bine împreună.


Pe durata sederii în Bruxelles, am locuit în Husa President Park Hotel, din renumitul cartier de afaceri - Manhatten, ce ne-a uluit cu arhitectura ultra moderna si turnurile îmbracate în oglinda, într-o fermecatoare discordanța cu stilul orasului vechi.






19 comentarii:

  1. OOOOOOOOO!!!! Ce frumos este!!Dar parca tot mai calde, mai primitoare mi se par cladirile vechi...Cu toate ca ramai mut in fata acestor uriasi...
    Abia astept detalii, draga Carmen!
    Sa stii ca mi-a fost dor de tine!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sincer, nu a existat piata în orasul vechi, sa nu ma rotesc uluita si sa fotografiez fiecare cladire, atât sunt de frumoase toate! incredibil de frumoase! :)
      pupici, Vera draga :-*

      Ștergere
  2. Servus!
    Minunate locuri!
    Parca sunt povesti, pentru mine!
    Alte timpuri, alte castele, alte domnite!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. servus! da, este o cu totul alta lume! Tarile nordice au alta filozofie a vietii :)

      Ștergere
  3. Bine-ai revenit! Să curgă poveştile. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sa treaca Miercurea fara cuvinte :) ca apoi încep povestile!

      Ștergere
  4. Si pe unde zici ca te-ai întors, prin Eindhoven sau Maasticht? Mie mi se pare un pic mai murdar asa Bruxelul iar toaletele din benzinarii sunt infecte la fel ca si cafeaua. Cand mergeam la Paris opream ultima data la ultima benzinarie in Olanda si opream la prima din Franta. Acum desigur stii tu cum e, fiecare cu ce vede si ce vrea sa vada! ☺☺☺

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. de întors ne-am întors pe ruta Bruxelles-Namur-Neufchateau-Arlon-Luxembourg-Merzig-Saarbrücken si de intrat la toaleta, am intrat la 5 km înainte de Luxemburg - unde a fost foarte curat, nu am intrat la benzinarie ci într-un restaurant, unde am servit si o cafea.
      La dus am iesit din Germania prin Aachen, am intrat în Olanda pe A4 spre Antwerpen/Maastricht/Heerlen si apoi am intrat imediat în Belgia, pe A76 îndirectia Bruxelles. Mie mi-a facut impresia ca este o zona îngrijita. Mi-a placut mult ideea de autostrada iluminata! este unica în Europa ;)
      Noi am plecat sa vizitam Bruxelles, Gent, Bruges :)) si avem vezica buna, n-am oprit decat o data pentru o cafea si WC :))

      Ștergere
    2. Stiu ca suna un pic ciudat ceea ce scriu eu despre Belgia, dar poate si "cultura" daca vrei ma ajuta sa vad asa...... olandezii vad belgienii cum vad romanii moldovenii. Sorry, NU VREAU SA SUPAR PE NIMENI!

      Ștergere
    3. :) aflam lucruri noi ;)
      adevarul este ca eu nu am vizitat Olanda, dar în Bruxelles tot ce am vazut m-a încântat. În centrul orasului/Grand Place tocmai se pregatea traditionalul Covor de flori/Tapis de fleurs, pentru ziua de Sf. Maria - un proiect impresionant!
      PS: am locuit în hotel de 4 stele, unde era foarte curat si ni se schimba lenjeria de pat în fiecare zi (bineînteles ca si prosoapele albe si pufoase erau zilnic noi).

      Ștergere
  5. Bine ai revenit draga noastră! O țară superbă unde am mai multe motive să doresc să merg, unul fiind câteva rude care sunt acolo. Minunate fotografii! Te pup! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. bine te regasesc Mirela draga!
      da, este un punct de concediu ce trebuie atins. Este superb ca nici distantele dintre orase nu sunt mari si deci se pot vizita multe obiective turistice în scurt timp. Pupici :-*

      Ștergere
  6. bine ai revenit draga mea draga >:D<
    faina ideea acestei excursii cu colegele din clasa intai...mereu ma uimesti cu felul in care pastrezi legatura cu cei care ti-au fost colegi de scoala de-a lungul timpului :)
    fotografiile tale ma fac sa astept si cu mai multa nerabdare toamna...atnci vom ajunge si noi la Bruxelles :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) pupici draga mea draga,
      ne-m regasit acum 15 ani si de atunci ne întâlnim de cel putin 3 ori pe an împreuna cu familiile si o data pe an facem o "escapada" doar noi, fetele :))
      este un oras minunat si sunt extrem multe de vazut! Daca ai putin timp la dispozitie, trebuie facut un plan, deciziile spontane îti "manânca" mult timp :)

      Ștergere
  7. Bine-ai revenit, Carmen! Din fotografii, pare sa fi fost absolut minunat!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. bine te-am regasit! :)
      acesta era doar cartierul în care locuiam. Orasul vechi însa este superb! :)

      Ștergere
  8. Welcome back! Lasă-mă să ghicesc: parcă în ultimele imagini nu se simte nimic românesc în atmosferă... ;-) ! Oare cum e văzută Romania de olandezi dacă Belgia e văzută cum spune Minnie? O săptămână frumoasă în continuare!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) adevarul este ca am fost deosebit de surprinse în Bruxelles, pentru ca tot al 5-lea pasant vorbea româneste! Oriunde am fost sa bem o cafea, ne dadeam interesul sa vorbim franzuzeste, între noi însa româneste si, de fiecare data am constatat ca chelnerita era românca :))

      Ștergere
  9. Bine-i revenit Carmen. Am admirat magazinul cu pernute imprimate cu midele florale. Superbe! Si m-a amizat poza aceea cu barbatul si baietelul. Banuiesc ca era un fel de toaleta publica. :) in aer liber si la scena deschisa.

    RăspundețiȘtergere