sâmbătă, 27 iulie 2013

Cicade de Creta (10)

pentru rubrica Happy weekend - tabel de înscriere la Blind Love (Elly)
Daca va aflati pe insula Creta la sfârsitul lunii iunie sau începutul lunii iulie si din toate spatiile verzi auziti un zgomot ciudat, un ciripit-zumzait-tiuit puternic, sa nu va întrebati ce soi de vrabii se cearta în halul acela! Nu, nu sunt pasari arțăgoase! Sunt Cicade de Creta! Un soi de greier, cu marimea corpului de trei-patru ori mai mare ca a "verisorilor" continentali!
Chiar daca mi-a venit greu a crede, Gabriela, ghidul nostru (cu diplome în arheologie -Universitatea din Atena si germanistica -Universitatea din Berlin), o femeie care nu îndruga aberatii de dragul de a avea un subiect în plus de povestit turistilor, ne-a spus ca aceste cicade apar la sfârsitul lunii iunie, nu manânca, nu beau nimic... traiesc doar pentru a se împerechea!
Orchestra interpreteaza cântece de nunta zi si noapte. Cu cât barbatusii produc sunete mai ascuțite și mai pătrunzătoare (prin frecarea elitrelor), cu atat atrag mai multe femele si stridulațiile dureaza doua-trei saptamâni. În ultimele zile de viata, femelele depun oua în pamânt, la radacina copacilor. Generatia de cicade ce se va dezvolta din aceste oua va aparea abia peste trei ani!
Doar rar pot fi observati, eu am gasit unul care îsi încheiase misiunea pe acest pamânt...

...si înca unul care se ratacise de alai si dupa ce a facut un scurt popas pe peretele hotelului si-a reluat zborul, cautându-si soațele ;)

Cele doua videoclipuri nu au valoare vizuala, reprezinta doar o informatie auditiva ;)

Va doresc un sfârsit de saptamâna cât mai placut! :)

37 de comentarii:

  1. Sunt maricele aceste insecte, dupa cum se vede din poze.

    RăspundețiȘtergere
  2. Sunt uriase! Ai tu asa curaj sa pui mana pe ele? Eu as fi murit...:)
    Seara faina!Pop!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. era mort saracul, satul de atâta...sex :)))
      pup. Seara faina! :))

      Ștergere
  3. Ce insecte maricele! Par, mai degraba, niste muste foarte mari. Cred ca am mai auzit candva, ceva vag, despre cicade.
    Am ascultat. :) Cantecele lor sunt cu adevarat precum cantecele de pasarele. Ce viata scurta si interesanta au, asta m-a uimit. Mi-a placut mult cel de-al doilea clip. La un moment dat apare in imagine si un sevalet, cu o pictura etalata. :)
    Happy weekend, draga Carmen!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cicadele sunt rude cu greierii, nu cu mustele ;) Zau ca sunetul lor este la fel de puternic ca ciripitul vrabiilor speriate! :))
      In al doile videoclip, "sevaletul" indica distanta pâna la intrarea în situl arheologic Gortis ;)
      Te pup. Happy weekend!

      Ștergere
  4. Ce noroc pe ele... sa nu faca nimic altceva...
    Dupa reincarnare cicada vreau sa ma fac ! :D :D

    RăspundețiȘtergere
  5. Ce zgomot fac!!! wow!
    Îmi pare că ai noştri greieri "cântă" mai frumos! :)
    Pup, draga mea, o seară frumoasă!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pai astia nu canta, ci tipa :))) Tipa ceva de genul "sunt foarte viril"! ;-)
      o seara minunata si tie, Anastasia draga! :-*

      Ștergere
  6. Si pe noi ne-au surprins cand am fost prima data in Grecia, ne-a luat ceva timp pana ne-am prins de unde vine zumzaiala. Desi se auzea peste tot, nu prea era clar de unde vine exact.
    Apoi eram foarte curiosi sa vedem cum arata.
    Sunt si in Canada, le-am auzit si vazut si in Montreal si aici in Toronto. Aici cam acum e vremea lor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)) nici eu nu am stiut cine produce zgomotele acelea ciudate, însa sotul meu a presupus corect ca sunt cicade. Cunostea "cântecul" cicadelor din Italia, dar intensitatea celor din Creta l-a surprins si pe el.
      Impresionant este însa ciclul de viata!
      O seara minunata iti doresc! weekend fain!

      Ștergere
    2. Al meu s-a urcat in pom in speranta de a le vedea :-)
      Seara minunata si tie!

      Ștergere
    3. :))) si? le-a gasit? :))
      si eu am fost curioasa sa le vad, dar cm te apropii, cum tac! culoarea le face sa semene perfect cu coaja copacilor, asa ca nu am avut nicio sansa!
      Doar întâmplarea a facut sa am aparatul foto în mana exact cand a aterizat pe perete. Apoi i-am urmarit zborul pe frunze. :) Un clic si... dusa a fost!

      Ștergere
    4. Aaaa, nuuu! Ne-am lamurit in zilele urmatoare cand am gasit si noi una care-si incheiase misiunea pe acest pamant, in timp ce mergeam la plaja pe o poteca printr-o mica padurice de pini. :-)

      Ștergere
  7. Am in colectia de insecte si o cicada. Sunt mari, intr-adevar, cred ca m-as speria de una vie ca nu prea suport lighioanele astea!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. gândeste-te ca cicadele din Creta sunt si mai mari decat cele italiene, spaniole sau din alte tari cu clima mediteraneana!
      Eu am fost tare curioasa cum arata, ca de "zbierat" zbiara tare-tare! :)))

      Ștergere
  8. Să ai o duminică liniștită și faină.

    RăspundețiȘtergere
  9. Aaaaa.... În Grecia am văzut o lăcustă de vreo 10 cm... Urâtă mai era!

    RăspundețiȘtergere
  10. Hehe ! Daca vii la mine, poti vedea cicade de Romania !
    Duminica placuta, Carmen !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am vazut, Zina! :) cicade sunt în multe tari - atunci când este foarte cald devin o plaga, însa acestea din Creta, nu dauneaza plantelor si traiesc doar 3-4 saptamâni - cântecul lor este doar o chemare la împerechere.

      Ștergere
  11. Au ce "barzauni" :))))))
    Te pup draga mea, duminica frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  12. Bună CARMEN!
    Interesante insecte!
    O duminică răcoroasă îți doresc draga mea!
    Cu mare drag!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. oh, da Elena draga! un pic de racoare nu ar lipsi! ne coacem la 36° la umbra! arde aerul!
      O duminica placuta iti doresc si eu tie!

      Ștergere
  13. 2-3 ani? Doamne! Inseamna ca esti norocoasa ca ai dat peste unul? Sau nu? Depinde daca iti plac ..... Anumite insecte nu imi plac orice as face, pe altele le tolerez si altele parca ma incanta ...auditiv, precum greierii.

    Un inceput de saptamana cat mai frumos!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pai... de ce m-as numi norocoasa?! în fiecare an, la sfârsitul lui iunie, începutul lui iulie, apare o generatie de cicade... Astea care au trait anul acesta au aparut din ouale depuse în anul 2010. Cele de anul viitor, apar din ouale depuse în anul 2011...s.a.m.d.
      Adevarul este ca toti ne ferim sa avem insecte în casa, nu plac numanui! :)) Nici musculitele de otet nu-mi plac, dar mai ales urasc tântarii si paienjenii! Despre fluturi... hm, daca stai sa te gândesti ca asa frumosi cum sunt ei, au iesit dintr-o omida urâta si paroasa?!... hahahaha! ;)

      O seara faina! Deasemenea, un start bun în noua saptamâna! :)

      Ștergere
  14. Fac un zgomot infernal,iti strica vacanta.Te zapacesc,te asurzesc,trebuiesc omorate.

    RăspundețiȘtergere
  15. Sunt groaznice, am fost la sfârșitul lui august, abia le-am suportat ce urât făceau.
    Le-am văzut, sunt oribile.
    Merci că ai scris, nu știam nimic despre ele.
    Am citit un articol în engleză, și scriau "sweet sounds"... Pentru noi suna oribil.

    RăspundețiȘtergere