duminică, 10 decembrie 2017

Pregatirile continua ☺

Am cumparat brad ♥ În ultimii ani cumparam mereu din piata amenajata în jurul bisericii.
Vânzatorul ne cunoaste deja si noi avem încredere în marfa pe care o vinde. Sunt brazi Nordmann, plantati în pepiniere speciala pentru Pomii de Craciun, în regiunea bavareza (proprietarul unei pepiniere de brazi se numeste "Weihnachtsbaumbauer" = fermier de pomi de Craciun). Caracteristic acestui sort de brad sunt impetuozitatea si durabilitatea remarcabile. Bradul Normann are ace ferme și ramuri flexibile, proprietăți care-l fac special ca Pom de Craciun, pentru ca poate sustin bine ornamente grele si tolereaza schimbarea de mediu pâna la 4 saptamâni, fara sa-si piarda acele sau sa i se strâmbe crengile. Are culoare verde puternica si aroma rasinoasa intensa.
In functie de înaltime, brazii variaza ca pret între 25 si 75 de euro. Al nostru a costat 48 euro si are inaltime de 2,5 metri. Probabil ca va trebui sa scurtam putin vârful, ca sa-i putem pune globul ascutit si sa nu zgâriem tavanul ☺☺☺
Acum asteapta cuminte la usa pivnitei, asezat într-o galeata cu apa....... si a început sa ningaaaaaaa ♥ Sunt sanse mari ca anul acesta sa avem Craciun alb ☺☺☺




În videoclip, desenul animat arata cam ce înseamna o plantatie de brazi pentru Pomi de Craciun:


2 comentarii:

  1. Cat de frumos e bradul! :) Ma bate gandul sa cumparam, totusi, si un bradut "real" - tot din pepiniere sunt adusi si la noi (de unde luam, in general), dar sunt cam saracuti in crengi, in ultimul timp... An de an - de 51 de ani! :)) - am avut brad-brad, iar anul acesta am cumparat unul mic, din plastic... Si o sa luam cateva crengute, pentru parfum, daca nu ma hotarasc sa merg la piata pentru unul. :) Nu stiu ce m-a apucat cu bradul de plastic! :) De fapt... cred ca stiu: nu-mi place sa ma inghesui (ca e inghesuiala la brazi pe aici) si nici nu mai avem loc prea mult pentru un brad frumos (mici si reali nu gasim)... :(
    Imi place si video! :) Multe vietuitoare intr-o pepiniera de brazi! :)

    Imbratisari si pupici, cu drag, de la trio pentru trio! <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hahahaha, la noi nu exista coada pe nicaieri...râd pentru ca mi-am amintit ceva: acum vreo 10 ani, am vrut sa imi prelungesc valabilitatea pasaportului românesc, la Ambasada din München. Am plecat din Augsburg in capitala bavareza. Ce am mai cautat adresa... Nu gaseam si pace! Si dintr-o data am vazut in fata unei cladiri, coada pana in strada... Era Ambasada Romaniei la München!
      Anul acesta este primul din ultimii aproximativ 5, când am gasit bradul in cateva minute, i l-am aratat lui Helmut si a fost imediat de acord. L-am cumparat rat-fat ☺☺☺ Au fost ani cand ce mi-a placut mie in niciun caz nu i-a placut lui Helmut, si invers. In imaginatia mea, bradul trebuie sa fie de la podea pana la tavan - neaparat! Ba intr-un an asa m-am suparat, ca nici nu am mai luat brad in ziua aceea ☺☺☺ A trebuit sa revenim cateva zile mai tarziu si am cautat mai departe, pana in sfarsit am cazut de acord asupra unuia ☺ Ba ca e prea inalt/scund, ba ca are varful golas, ba ca e prea des, sau nu are coroana destul de uniforma... Si cum ziceam, anul acesta, in primele 5 minute l-am gasit.
      Va pupam si va transmitem ganduri bune si imbratisari <3 De la trio pentru trio

      Ștergere